Když všude krásně voní kvetoucí bezinky

26.05.2019 00:00

Když všude krásně voní kvetoucí bezinky. ...moje vzpomínka na dobu studií. V našem domě ještě bydlela jedna vzdálená příbuzná - 87-letá teta. Vždy, když jsem přišla ze zkoušky, slyšela už klíče v zámku u vchodových dveří. A když jsem míjela její dveře, teta z nich vykoukla a vždy pronesla: "Renatko, udělalas zkoušku?" A ať zkouška dopadla či nedopadla, tak to dopadlo tak, že mě pozvala na malé štamprle domácího bezinkového vína. Vždy jsme zapily jen jedním malým symbolickým štamprlátkem a dlouho si povídaly. Prožívala se mnou celá studia, moje úspěchy i nezdary. A tak jsem pod domácím bezinkovým vínkem absolvovala celá VŠ studia. Dodnes mám to krásné malované štamprlátko od ní schované, i když připít si spolu můžeme už jen ve vzpomínkách na tetu.